YogaΠολεμικες ΤεχνεςΥγεια

10 δεδομένα για τον πόνο στη μέση

Τι μπορούμε να κάνουμε για τον πόνο στη μέση; Ξέρουμε οτι είναι ένα πολύ κοινό πρόβλημα. Όσοι έχουν ζήσει έστω και ένα επεισόδιο πόνου στην μέση ξέρουν πόσο δύσκολο είναι να συνεχίσουν την καθημερινότητά τους κανονικά. Ο φόβος για την κίνηση που μένει ακόμη και αφού φύγει ο πόνος είνα επίσης συχνός. Τέλος, σημαντικές είναι και οι παρενέργειες της φαρμακευτικής αγωγής που έλαβαν για να περιορίσουν το επεισόδιο.

Όπως είναι φυσικό όλο και περισσότεροι ερευνητές στρέφονται προς αυτή την παθολογία. Το αντίκτυπο στην δημόσια υγεία και οικονομία είναι μεγάλο. Συχνά καθιστά τους ασθενείς ανίκανους να εργαστούν και να ζήσουν κανονικά την ζωή τους κατα την διάρκεια των επεισοδίων. Ο Kieran O’Sullivan στο blog του Pain-Ed συνοψίζει την γνώση που έχουμε ως τώρα και την μοιράζεται με απλά λόγια. Μας αποκαλύπτει έτσι την σημασία της σωματικής άσκησης στην διαχείριση του πόνου και στην καλή υγεία της μέσης.

Παρακάτω θα βρείτε δέκα χρήσιμες πληροφορίες για τον πόνο στη μέση, χρήσιμες είτε ταλαιπωρεί εσάς είτε κάποιο αγαπημένο πρόσωπο.

Η άσκηση βοηθά πολύ στον πόνο στην μέση.

Όσο και αν σας ανησυχεί ο πόνος, η έρευνα δείχνει πως η σωματική άσκηση είναι η λύση. Το αποτέλεσμα θα έρθει σταδιακά, αλλά με διάρκεια.

Η ξεκούραση δεν βοηθά καθόλου, αυτό που βοηθά είναι η επιστροφή στην κανονική δραστηριότητα.

Η πεποίθηση πως ο πόνος θέλει απόλυτη ακινησία και ξεκούραση είναι παρωχημένη. Ξεχάστε το κρεβάτι και τον καναπέ και φροντίστε να συνεχίσετε κανονικά την καθημερινή σας δραστηριότητα, ακόμη και με κάποιες προσαρμογές. Έτσιι θα επιστρέψετε πολύ γρηγορότερα στην ζωή χωρίς πόνο.

Η άσκηση μπορεί να προλάβει μελλοντική επανεμφάνιση επεισοδίων πόνου στη μέση.

Έχει αποδειχθεί πως η καλή φυσική κατάσταση που προσφέρει η συστηματική άσκηση προλαμβάνει την επανεμφάνιση επεισοδίων πόνου στην μέση.

Είναι σημαντικό για τον πόνο στην μέση να κινούμαστε με αυτοπεποίθηση και χωρίς φόβο.

Ο φόβος και το άγχος πως η κίνηση θα προκαλέσει ζημιά στο σώμα είναι πραγματικά βλαβερά για την φυσιολογία σας. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να μην φοβηθείτε την κίνηση. Προσθαθείστε να την αγκαλιάσετε και να μείνετε δραστήριοι κατα την διάρκεια αλλά και με το πέρας του επεισοδίου πόνου.

Το να ασκούμαστε με ήρεμο τρόπο είναι πολύ σημαντικό.

Η συμβουλή για άσκηση δεν υπονοεί πως πρέπει όλοι να γίνουμε πρωταθλητές ή μαραθωνοδρόμοι. Σίγουρα 2-3 επισκέψεις την εβδομάδα στο γυμναστήριο ή σε κάποια σχολή χορού, πολεμικών τεχνών ή γιόγκα είναι πολύ καλή ιδέα. Αυξημένη δραστηριότητα όμως καθιστούν και οι καθημερινές βόλτες στην γειτονιά, το καθάρισμα του σπιτιού, οι βόλτες με τον σκύλο και οι περίπατοι στην εξοχή.

Η καλύτερη άσκηση είναι αυτή που απολαμβάνετε.

Όλοι αναρωτιόμαστε ποιά είναι η ιδανική άσκηση για την περίπτωσή μας. Η πραγματικότητα είναι πως ο τύπος της άσκησης δεν έχει καμμία σημασία. Το σημαντικό είναι να ασκούμαστε συστηματικά. Εάν το κολυμβητήριο είναι πολύ μακριά από το σπίτι και τελικά δεν πηγαίνετε ποτέ, όλα τα οφέλη του ακυρώνονται!

Το πιάσιμο και ο ήπιος μυικός πόνος μετά την άσκηση δεν σημαίνει πως τραυματίζεται  το σώμα σας.

Μετά την άσκηση και για 48 ώρες, θα νιώσετε αυτό που λέμε DOMS (delayed onset muscle soreness), ή απλά πιάσιμο. Ο πόνος αυτός, βαρύς, συνεχής και αυξανόμενοςεπιδεινώνεται με την κίνηση, είναι απολύτως φυσιολογικός. Δεν σημαίνει πως έχετε προκαλέσει κάποια ζημιά. Θα φύγει  μόνος του χωρίς να χρειαστεί παρέμβαση απο εσάς. Εάν ο πόνος είναι οξύς, διαρκεί περισσότερο απο 48 ώρες ή ακολουθείται από άλλα συμπτώματα, συμβουλευτείτε γιατρό.

Η συστηματική άσκηση είναι απαραίτητη.

Η λέξη κλειδί εδώ είναι το “συστηματική”. Μην αφήνετε μεγάλα κενά μεταξύ των προπονήσεων σας γιατί μηδενίζεται όλη σας την πρόοδο.

Το τρέξιμο στον δρόμο ή το κολύμπι δεν είναι επιβλαβή για την μέση σας.

Καμμία κίνηση ή δραστηριότητα δεν είναι από μόνη της βλαβερή για το σώμα σας. Ακόμη και αν έχετε ιστορικό μυοσκελετικού τραυματισμού!

Κανένα φάρμακο δεν μπορεί να αναπαράγει τα οφέλη της σωματικής άσκησης.

Αυτό εξυπακούεται. Τα φάρμακα είναι πολύ χρήσιμα και μας έχουν λύσει πολλά προβλήματα. Παρόλαυτα κανένα σκεύασμα δεν μπορεί να σας δώσει όσα η συστηματική σωματική άσκηση. Άλλωστε όλα τα φάρμακα έρχονται με παρενέργειες.

Όλοι ξέρουμε πως η συστηματική άσκηση είναι απαραίτητη για την καλή υγεία, συνεπώς και για τον πόνο στη μέση. Όλες οι ειδικότητες της υγείας προτείνουν την άσκηση ως θεραπεία για πάσα νόσο. Πόσο συχνά όμως παίρνουμε την συμβουλή τους?